Måndej morning

07:49. Kommer till skolan. Är tio minuter tidig. Så tidigt är aldrig någon i min klass på plats i skolan. Förutom jag.
Happ.
Sätter mig framför datorn. Bara att logga in tar tre minuter.

07:54. Nu borde folk börja komma, tänker jag. Men det är måndagen efter lov, hälften kommer säkert en kvart sent. Tänker jag. Det är legitimt.

07:56. Är det studiedag idag? Har jag missat någonting? Söker ferbrilt i min stackars sextimmarssömn-trötta hjärna efter information som på något sätt skulle kunna antyda att det inte är skola idag. Hittar ingenting.

07:58. Men vad fan.

07:59. Rödhårig lärare kommer ut från lärarrummet. Ser mig. Kommer fram. "Du vet att det är friluftsdag idag va?"
Helvete. Juste. Taekwondo. Börjar nio.
"Var det idag? Är du säker? Jo, jag har anmält mig. Glömde bara. Tack."

08:02. Efter noggranna övervägningar kommer jag fram till beslutet att jag inte kommer att hinna hem och tillbaka till fridhemsplan innan nio. Synd.

08:03. Loggar ut och börjar traska hemåt igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0