det kliar i fingrarna

HEJ!! Det var längesen nu va!

Nu så kände jag att det var dags att slänga in ett litet inlägg, det var ju på tok för länge sen. Det är sommar, sol, blå himmel, glada människor, bra musik, love it.
Men vet ni vad då? Min midsommar var ju mindre rolig. Jag börjar att berätta från början.

I torsdags, dagen innan midsommarafton, så var jag först inne till järvsö hälsocentral för att ta ett blodprov. Jag hade fått konstiga blåmärken överallt och så, så jag tänkte att det var bäst att kolla upp det där, kanske jag hade vitaminbrist eller något. Fyfan så fel man kan ha.

I alla fall så gjorde jag det sen så åkte jag in till Hudiksvall för att ha en awesome dag med mina babes Rebecca och Linda. Vi hade det sjukt gött, åt glass, stekte i solen och satt på en brygga vid vattnet och var rädd för fiskmåsarna. Tillslut så var det dags för mig och lindis att åka hem. Medan vi sitter och väntar på bussen så ringer pappa och säger att sjukhuset i Hudiksvall har fått mina provsvar och att jag måste gå dit NU!!!! Så det var bara att pallra sig iväg då. Medan jag satt utanför och väntade på att min mamma skulle komma så fick jag prata med en doktor i telefon. Han sa att jag hade extremt få trombocyter (blodplättar), voilket kan leda till att risken är väldigt stor för svåra blödningar i kroppen. Ni vet vad som händer om man inte kan få stopp på blödningarna.

Så jag fick läggas in direkt med nån jävla dunder mega medicin i form av dropp. Medicinen hjälpte, men jäääävlar vilka biverkningar jag fick. Andra natten så fick jag migrän (för er som inte har haft, INTE ROLIGT ALLS!!!). Huvudvärken var inte av denna värld och spydde gjorde jag. samt så hade jag feber. Igår mådde jag bättre och fick åka hem på permission, och idag blev jag utskriven.

Normalt ska man ha runt 150/400 blodplättar, när jag kom så hade jag 6.....,nu har jag 82 vilket är klart bättre, men det är låååångt kvar!  Nu orkar jag inte skriva något mer, nu ska jag bara vila och försöka bli så frisk som möjligt.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0