Ett avslut skulle sitta fint

Har plågats av en jobbig känsla större delen av den här dagen, det känns som att det händer rätt mycket viktigt just nu och jag har verkligen inte mycket koll alls. Medicinen ger inte den effekt jag vill ha, och jag har en sjuk massa saker som jag måste i skolan för att lyckas få de betygen som jag strävar efter. Det börjar bli tight med tid nu tills skolans slut, och även fast det går bättre och bättre i skolan (på grund av medicinerna, tveklöst) så har jag en massa skit från förra terminen som hänger kvar och som måste göras för betyg. Skolan tar nog inte vidare hänsyn till att min sjukdom har gjort så att jag inte riktigt orkat med skolan. Sen har jag ju ett skolbyte på g, med allt vad det innebär.
Men det ska bli skönt att komma tillbaka till Stockholm, jag känner att det är där jag hör hemma. Visst, Strängnäs har sin charm, men ärligt talat så passar jag inte in här. Nej, jag är stadsmänniska, jag trivs i Stockholm. Sen att Stockholm säkert inte är detsamma som jag minns det, på grund av att jag är äldre nu, är ju en annan sak. Men jag är ju där nästan varenda helg endå, så jag har ju kanske lite koll i alla fall.
Nej, nu vill jag bara få den här terminen avklarad, så att jag kan komma vidare i livet.

Men nog pratat om sådana här seriösa saker!
Wazzup med er annars då? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0