Vallfärd i kylan

Vi suger på att blogga, räkan. Det är bara att inse.
Men man kan ju inte vara bäst på allt.

I alla fall, här i Sverige är det numera istid, galet kallt och allmänt äckligt. Inga tåg går, varken SJ eller SL. Ersättningsbussar går kanske eventuellt ibland, typ 2 gånger om dagen i snitt. Resten av bussarna i Stockholm är indragna på grund av ersättningsbussarna. SJ skiter fullkomligt i att ens sätta in ersättningsbussar på sina sträckor... Kanske är ett klokt drag. Och jag sitter i Vårberg och tar mig ingenstans. Fast idag bestämde jag mig dock för att trotsa kylan och ta mig till Skärholmen gåendes, för att eventuellt kanske hitta någonting på myrorna. Typ en rutig skjorta.

Jag hittade ingen rutig skjorta, men däremot ett svart midjeskärp, som jag behövde, för 15 kronor. Helt okej pris! Köpte ett vanligt vitt (tråkigt) linne på HM också, för att jag behövde det. Sen var det dags att ta sig hem. Ditvägen hade gått relativt smärtfritt, då var det bara -8 grader. Nu hade temperaturen dock sjunkit till -13 grader. Alldeles för kallt för Carolina, jag höll faktiskt på att dö sista vägen hem. Det gjorde ont i hela mig! Sänder nu en tanke till Räkan som tvingas genomlida -30 grader varje dag.

Nu är jag i alla fall hemma. Det känns varmt.
Ha en trevlig kväll.

//Carolina aka Piggis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0